Grönt är skönt

Ännu en varm dag på jobbet! Men jag ska inte klaga jag får ju gratis solbränna varje dag, I like!
Idag har det varit extra svettigt dels för att det har varit 25 grader varmt vilket blir svettigt bara de och dessutom har det körts in gräs till kossorna idag. Ca 200 djur äter ganska mat och dom vill ha mat hela vintern också så då får man slita lite extra på sommaren! Men det verkar ha gått bra hela dagen så det var ju väldans skönt.
 Så nu är ännu en plansilo proppfull med grönt fint gräs som blir ensilage till kossorna. Mums tycker dom!

Min kära Far och lillasyster var med min fasters man och fiskade idag i havet. Dom fick 9 fiskar så då fick vi övriga i familjen hålla god min till kvällsmat och äta upp firren. Den var god synd bara att det fans mer ben än kött på den. Hoppas inte han fiskar mer på ett tagb för jag spottar fortfarande ben... Men näe det var faktiskt bra jobbat ;)

Imorgon är det redan Onsdag. Gud vad dagarna går fort. Snart är de väl Jul igen?!

Glad påsk och trevlig midsommar! Vi ses till jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0